آندروید سیستم عاملی محبوب در عین حال سنگین

اگر تا بحال در دنیای موبایل ها تحقیقات زیادی انجام داده باشید همیشه شاهد آن خواهید بود که کمپانی مانند سامسونگ موبایلی خواهد ساخت با Ram و پردازنده قدرتمند و... . شاید پیش خودتان فکر کنید که آره دیگه این سریعترین موبایل جهان میشه ولی واقعا اینطور خواهد بود؟ فکر نکنم اگر تمام کمپانی های جهان که موبایل های تحت پلتفرم آندروید می سازند دست در دست هم قرار دهند، نمی توانند موبایلی به سریعی موبایل های تحت ویندوزفون و IOS بسازند . اگر از نظر سخت افزاری موبایل های آندرویدی را با موبایل های دیگر مقایسه کنید خواهید دید که نه تنها خانواده لومیا بلکه آیفون نیز با محسابه اعداد و ارقام کم می آورند، اما وقتی پای عمل می آید این چنین نیست.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

آندروید سیستم عاملی محبوب در عین حال سنگین

مشکلاتی که پلتفرم آندروید همیشه روی دوشش قرار گرفته:

1- رابط کاربری جذاب در عین حال سنگین

اگر توجه کرده باشید در پلتفرم های ویندوزفون و آی او اس شما با محیطی دسکتاپ مانند طرف نیستید. شما از ویژگی ویجت ها در آی او اس و ویندوزفون بی بهره اید. اما با آندروید شما می توانید ویجت های مختلف (ساعت، آب و هوا و...) روی دسکتاپ خود قرار دهید.

2- برنامه نویس های نامجرب و غیر حرفه ای

یکی دیگر از مشکلات آندروید اینست که در اختیار مردم قرار گرفته و بخش بزرگی از توسعه دهنده های آندروید مردم هستند. آیا یک برنامه نویس فقط وظیفه دارد که یک برنامه را طراحی نمایید و در اختیار مردم قرار دهد؟ مسلما خیر، وقتی در کلاس های برنامه نویسی شرکت می کنید تاکید خاصی روی بهینه بودن برنامه و استفاده کمتری از کد ها می شود. اما متاسفانه اکثر برنامه نویس های آندروید بخصوص برنامه نویسان ایرانی این اصل را رعایت نمی کنند.

3- کمک نکردن توسعه دهندگان دستگاه های آندرویدی به پروژه آندروید

کمپانی های ساخت گجت های آندرویدی سامسونگ، اچ تی سی و... فقط در ارائه کردن سیستم های جدید سخت افزاری در موبایل برای رشد کار خود، فعالیت می کنند. ساخت نمایشگر های کواد اچ دی از طرف سامسونگ،لنز های قوی دوربین ال جی و... ولی هیچ کدام از آنان در کمک کردن به سیستم عاملی که سخت افزارشان بدون آن هیچ ارزشی نخواهد داشت مشارکت نمی کنند.

4- مشکلات امنیتی زیاد

همانطور که در بالا اشاره شد برنامه نویسان غیر مجرب در برنامه نویسی استاندارد به اصول برنامه نویسی مقدماتی فقط اتکا می کنند، ولی مباحث امنیتی چه؟ وجود باگ های مخرب، که می توانند اطلاعات شخصیتان را بدزدند. پس یکی دیگر از مشکلات آندروید وجود کدهای مخرب که برنامه نویس به صورت عمدی و غیر عمدی قرار می دهد.

5- و ...

اما مشکلات را گفتیم ولی با این وجود چرا آندروید محبوب ترین سیستم عامل در بین تمام سیستم عامل های موبایل است؟

  1. ارزان بودن دستگاه های تحت آندروید
  2. وجود برنامه های متعدد و برنامه نویسان زیاد
  3. رابط کاربری جذاب و زیبا
  4. تنظیمات راحت
  5. وجود برنامه های فارسی متعدد برای ایرانیان
  6. تعدد دستگاه هایی که تحت آندروید هستند
  7. نبود هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از امکانات در مناطق مختلف جهان
  8. و...

نویسنده: ارسطو عباسی

منبع: انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

هرگونه کپی برداری صرفاً با ذکر نام نویسنده و منبع مجاز خواهد بود


نظرات