محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

درآمد تلگرام از کجا تامین می شود ؟ پشت صحنه تلگرام

تلگرام توسط دو برادر به اسامی پاول دوروف و نیکولای دوروف پشتیبانی می شود. پاول دوروف تلگرام را از لحاظ مالی و ایده لوژیک پشتیبانی می کند و وظیفه کارهای فنی تلگرام بر عهده نیکولای است. برای اینکه وجود نرم افزاری مثل تلگرام ممکن شود ، نیکولای یک پروتکل انتقال داده کاملا منحصر به فرد را بصورت Open Source طراحی و پیاده سازی کرد که هم امنیت را در مراکز داده تلگرام برقرار می کند و هم امکان استفاده از چند مرکز داده را بصورت همزمان به این نرم افزار می دهد ، جالب اینجاست که با توجه به Open Source بودن این پروتکل هر کسی می تواند از آن استفاده کند و این یک نقطه عطف در خصوص پشتیبان ها و ایجاد کنندگان تلگرام است.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. تلگرام از کجا درآمد دارد ؟
بنیانگذاران تلگرام

به همین دلیل است که تلگرام ترکیبی از امنیت ، اعتماد پذیری و سرعت در شبکه های کامپیوتری امروزی محسوب می شود. نکته جالب در اینجاست که با توجه به اینکه برادران دوروف در روسیه متولد شدند و همچنین بسیاری از دیگر توسعه دهنگان اصلی تلگرام روسی بوده اند ، این نرم افزار بصورت قانونی یا فیزیکی هیچگونه ارتباطی با کشور روسیه ندارد و در این کشور ارتباط تلگرامی چندانی وجود ندارد. تلگرام هیچگونه تبلیغاتی ندارد و هیچوقت اطلاعات کاربران و داده های آنها را به فروش نمی رساند ، البته این نظر مدیران خود این مجموعه است و اگر در پس زمینه اتفاقاتی می افتد ما در جریان آن نیستیم. اما در همین حین سئوالاتی نیز به وجود می آید که مهمترین آنها این است که تلگرام از کجا پول در می آورد و منبع کسب درآمد آنها چیست ؟

درآمد تلگرام از کجاست ؟

تلگرام از کجا درآمد دارد ؟

تلگرام اعلام کرده است که با توجه به اینکه ماهیت اصلی این نرم افزار و سرویس بصورت 100 درصد Open Source و رایگان است ، قرار نیست به هیچ عنوان درآمدی از طریق کاربرانش داشته باشد و این سرویس برای همگان بصورت کاملا رایگان ارائه می شود . پاول دوروف اعلام کرده است که یکی از منابع اصلی درآمدی سرویس تلگرام Donate ها یا حمایت هایی است که از طریق بسیاری از کاربران دریافت می کند و از طرفی شرکت Digital Fortress نیز حمایت مالی خوبی از این سرویس انجام داده است و در حال حاضر با توجه به تعداد کاربرانی که این سرویس در سراسر دنیا دارد پول و دارایی کافی برای پشتیبانی از این سرویس را دارد.

وی اعلام کرده است که در صورتیکه احساس کند Telegram دچار مشکل مالی شده است از کاربرانش درخواست می کند که این سرویس را Donate یا حمایت مالی کنند اما این مورد کاملا انتخابی و به انتخاب کاربران خواهد بود و هیچ اجباری در این خصوص وجود ندارد . وی همچنین گفته است که کسب درآمد از طریق تلگرام هیچوقت اولویت این پروژه نبوده و نخواهد بود. شاید در همینجا جالب باشد بدانید که تلگرام با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی کاربر ایرانی دارد هنوز زبان فارسی را به زبان های رسمی خودش اضافه نکرده است و این می تواند به دلیل عدم امکان Donate زیاد از فارسی زبان ها باشد. البته این کاملا یک احتمال است. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات