میلاد اسحاقی
کارشناس سرویس های شبکه مایکروسافت

آموزش استفاده از قابلیت Kids Corner در ویندوز گوشی همراه

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سلام به دوستان عزیز آیتی پرویی ، در این قسمت از مجموعه آموزش های ویندوز فون (ویندوز موبایل ) شما را با قابلیت Kid’s corner ودرادامه Apps corner آشنا خواهیم کرد . احتمالا برای شما هم پیش آماده که هنگام کار کردن با گوشی خود با درخواست کودکی برای استفاده از گوشی و بازی با آن روبرو شوید ! در این لحظه شاید انتخاب اینکه آیا اجازه کار با گوشی را به وی بدهید یا نه کار خیلی سختی باشد!!! مخصوصا که این کودک ، کودک شما یا از اقوام نزدیک شما باشد و در عین حال گوشی شما هم دارای اطلاعات بسیار مهم باشد !! در این شرایط استفاده از این قابلیت این امکان را به شما میدهد تا با خیالت راحت این امکان را به کودک عزیز خود بدهید تا فقط با نرم فزار ها و بازی هایی که شما اجازه استفاده از آن را داداه اید سرگرم شود و در واقع از امکان مکالمه و ارسال پیام و یا ایجاد تغییر نا خواسته در تنظیمات گوشی و نمر افزا رها دیگر جلوگیری کنید .
برای این کار ابتدا وارد setting گوشی خود شوید و گزینه Kid’s corner را انتخاب کنید :

1

در این صفحه شما این امکان رادارید که از میان Games ، Music ،Videos و Apps به انتخاب گزینه های مورد نظرتون بپردازید :

2

مثلا از میان Apps ها موجود ، آنهایی را که می خواهید انتخاب کنید و تیک بزنید :

3

بسیار خب اکنون کافیست تا گزینه launch kid;s corner را انتخاب کنید :

4


اکنون گوشی شما در زمان قفل شدن امکان این را دارد تا با یک حرکت به سمت راست وارد قسمت Kid’s corner شود ، در واقع کافیست با انگشت خود صفحه گوشی را لمس کرده و به راست بکشید تا پس از وارد کردن رمز امکان استفاده از این نرم افزارها و بازی ها را در اختیار کودک خود قرار دهید ، برای خروج از این مود هم کافیست گوشی خود را قفل کنید و اینبار وارد محیط اصلی گوشی خود شوید .

5


5-1


5-2


دوستان عزیز آیتی پرویی تا اینجای کار شما صرفا امکان استفاده از نرم افزار ها را کنترل کرده اید و اگر می خواهید تا Setting گوشی را هم در کنترل خود قرار دهید با ادامه مطلب با ما همراه باشید . به کمک ساختار Apps Corner که عملکردی مشابه kid’s corner دارد اما امکانات و جزیات بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد ، شما می توانید Setting مختلف گوشی را هم مورد کنترل قرار دهید و امکان ارائه و یا عدم ارائه آنها را پیگیری کنید .

6


برای مثال در قسمت Advance امکان استفاده از دوربین ، سرچ و .. و ذخیره این تنظیمات در حافظه جانبی را مطابق شکل زیر خواهید داشت :

7


اگر میخواهید این Setting یا Action Center هم به امکاناتی که در حالت Apps corner ارائه میدهید ، اضافه شود کافیست تنظیمات آنها را فعال کنید :

8


در انتها کافیست گزینه Launch را انتخاب کرده تا این امکان برای استفاده در گوشی شما فراهم شود .

9


در ضمن برای خروج از حالت کافیست دکمه Power ( یا همان دکمه لاک ) را چند ثانیه نگه دارید و swipe به راست ( درواقع لمس گوشی به سمت راست ) انجام دهید .

اکنون نوبت شماست ، در گوشی اندرویدی و یا اپلی خودتون از مشابه این قابلیت استفاده میکنید ؟ چه نکات بیشتر در مورد این ویژگی در گوشی شما وجود دارد؟

نویسنده : میلاد اسحاقی
منبع : جزیره موبایل و گجت های هوشمند وب سایت توسینسو
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

#ویندوز_موبایل #سطح_دسترسی_در_گوشی_موبایل #ویندوز_فون #محدود_کردن_گوشی_موبایل #دسترسی_گوشی_برای_کودکان

میلاد اسحاقی
میلاد اسحاقی

کارشناس سرویس های شبکه مایکروسافت

میلاد اسحاقی ، مدرس و مشاور شبکه های مبتنی بر مایکروسافت ، مدیر IT خبرگزاری دانشجو ، بیش از 6 سال سابقه تدریس مستمر در موسسات معتبر و مراکز دولتی ، عاشق یادگیری و آموزش ، عاشق مایکروسافت و سرویس های وابسته ، دارای مدارک بین المللی MCSE 2012 در حوزه مایکروسافت

نظرات